Medical Education Online
Peer-reviewed short reports that describe research in progress or completed, or an innovation in the field of interprofessional care.
Bei Journalen ist ja keine Ortsgebundenheit gegeben. Deswegen bekommen sie keinen Pin auf meiner Landkarte, sondern eine eigene Seite.
Hier finden Sie mir bekannte Journale, die sich explizit dem Thema „Medizinischer Lehre“ widmen. Es besteht auch hier kein Anspruch auf Vollständigkeit. Es ist work in progress. Und natürlich gibt es auch in fachspezifischen Zeitschriften Artikel zu medizinischer Lehre. Die hier aufzulisten, sprengt meinen Rahmen.
Also schreiben Sie mir gerne, wenn Sie noch ein weiteres Journal kennen oder ein Plattform für den Wissensaustausch zur medizinischen Lehre!
Best Evidence Medical Education.
Die bestmögliche derzeit verfügbare Evidenz in der Lehre
Das können Sie der eigenen Lehre zugrunde legen.
BEME ist letztlich eine Geisteshaltung. Sie ermöglicht eine Kultur in der Lehrende kritisch darüber nachdenken wie sie Wissen, Fähigkeiten, Werte und Haltungen vermitteln. Wo sie nach der bestmöglichen Evidenz suchen und auf Basis dessen ihre Entscheidung treffen, WIE sie lehren. Das kann je nach Umgebung, Voraussetzungen und Zielgruppe unterschiedlich sein. „Das haben wir immer schon so gemacht…“, heißt ja nicht unbedingt, dass das auch das Bestmögliche ist.
Mittlerweile gibt es ein breites Feld an Ausbildungsforschung auch für Medizinische Lehre. Artikel zu medizinischer Lehre finden sich natürlich auch in Fachjournalen des jeweiligen Faches. Hier finden Sie ausgewählte Journale, die sich explizit dem Thema „Medizinische Lehre“ widmen.
Der Journal Impact Factor beschreibt die durchschnittliche Anzahl von Zitationen der Publikationen einer Zeitschrift in Bezug auf die vorausgehenden 2 Jahre. Er wird als Maß gesehen, wie viel Einfluss publizierte Artikel auf die wissenschaftliche Welt, für andere forschungsprojekte, haben. Alle Zeitschriften erhalten in der Web of Science Core Collection einen Impact Factor. Er wird berechnet auf Basis aller dort veröffentlichen Artikel. Diese Datenbank wird vom Unternehmen Clarivate geführt und umfasst zigtausende Artikel aus Hunderten von Journals. Eben auch Journals für Medizinische Lehre.
Lassen Sie uns das ändern!
Dieses Verzeichnis wird laufend erweitert. Nutzen Sie das Kontaktformular am Ende der Seite um Ihre persönliche Literaturempfehlung einzureichen.
Peer-reviewed short reports that describe research in progress or completed, or an innovation in the field of interprofessional care.
This journal offers all who those teach in the healthcare field the most current information on scholarly activities, opinions, and resources in medical science education. Articles focus on teaching the scientific skills which are fundamental to modern medicine and health, including basic science education, clinical teaching and the incorporation of modern education technologies. The Journal aims to provide its readers with a better understanding of teaching and learning techniques, in order to advance medical science an official peer-reviewed publication of the International Association of Medical Science Educators (IAMSE).
Medical Teacher addresses the needs of teachers and administrators throughout the world involved in training for the health professions. This includes courses at basic and post-basic levels as well as the increasingly important area of continuing education.Medical Teacher provides accounts of new teaching methods, guidance on structuring courses and assessing achievement, and serves as a forum for communication between medical teachers and those involved in general education. In particular, the journal recognises the problems teachers have in keeping up-to-date with the developments in educational methods that lead to more effective teaching and learning at a time when the content of the curriculum – from medical procedures to policy changes in health care provision – is also changing. The journal features reports of innovation and research in medical education, case studies, survey articles, practical guidelines, reviews of current literature and book reviews. All articles are peer reviewed.
Patient Education and Counseling is an interdisciplinary, international journal for patient education and health promotion researchers, managers, physicians, nurses and other health care providers. The journal seeks to explore and elucidate educational, counseling and communication models in health care. Its aim is to provide a forum for fundamental as well as applied research, and to promote the study of the delivery of patient education, counseling, and health promotion services, including training models and organizational issues in improving communication between providers and patients.The journal welcomes unsolicited manuscripts related to the field of patient education, counseling, clinical health promotion and communication in health care.
Studies in Higher Education is a leading international journal publishing research-based articles dealing with higher education issues from either a disciplinary or multi-disciplinary perspective. Empirical, theoretical and conceptual articles of significant originality will be considered. The Journal welcomes contributions that seek to enhance understanding of higher education policy, institutional management and performance, teaching and learning, and the contribution of higher education to society and the economy. Comparative studies and analysis of inter-system and cross-national issues are also welcomed, as are those addressing global and international themes. The Journal will publish annually two special issues on topics of international significance to higher education.
Sprache
Land
Editor in Chief
Impact Factor (2014/2015)
5-Year Impact Factor
Sie sind der Meinung, dass ein wichtiges Journal oder eine besonders informative Plattform hier noch fehlt?
Das will ich ändern!